Cariyos
Pengalaman
Ø Pengalaman inggih menika kedadosan ingkang sampun nate dipunlampahi dening tiyang ing wekdal tertemtu. Pengalaman menika saged awujud pengakaman
ingkang lucu, nengsemaken, damel bungah, malah kepara pengalaman ingkang damel sungkawa,
ingkang baken pengalaman menika nandhes ing
manah saha angel dipunsupekaken. Sinaosa mekaten, pengalaman ingkang becik menika pengalaman ingkang saged paring piwulang marang sinten kemawon ingkang mirengaken.
Ø Cariyos pengalaman menika tegesipun nyariyosaken pengalaman utawi kedadosan ingkang
sampun nate dipunalami
dhumateng tiyang sanes. Wondene cariyos pengalaman ingkang dipuncariyosaken menika saged awujud
pengalaman pribadhi
menapa ugi pengalamanipun tiyang sanes. Cariyos pengalaman menika saged kaandharaken kanthi basa Jawa krama menapa ugi basa Jawa ngoko.
Ø Supados anggenipun cariyos pengalaman menika
sae, prayogi
migatosaken perkawis ing
ngandhap menika:
1) Cariyos bab pengalaman menika
tegesipun nyariyosaken pengalaman
ingkang boten saged dipunsupekaken
2) Ukaranipun prasaja saha
cetha
3) Tembung-tembungipun gampil dipunmangertosi
4) Saged
milah-milah frasa.
5) Anggenipun ngandharaklen
cariyos pengalamanipun menika kanthi
solah bawa lan mimik ingkang trep kaliyan menapa ingkang dipuncariyosaken.
6) Gampil dipunmangertosi topik saha isinipun cariyos.
Ø Nyariyosaken
cariyos pengalaman menika
kedah nggatosaken unsur-unsur kadosta ing ngandhap menika:
1) Pengalaman menapa ingkang badhe
kacariyosaken
2) Wekdalipun kapan kedadosan
ingkang badhe kacariyosaken menika
3) Papan kedadosan ing
pundi cariyos pengalaman menika
nate kedadosan
4) Tiyang utawi paraga sanes
ingkang wonten ing salebetipun cariyos pengalaman menika
5) Sebab-sebab
cariyos pengalaman menika
saged kedadosan
6) Kadospundi cariyos pengalaman menika
kedadosan
Tuladha cariyos pengalaman:
Sudah
Kinclong.....!!!
MOS SMA-ku pancen abot.OSIS –e rada rewel.Yen ana kang
ora trep kalawan apa kang kang dikarepake banjur diukum.Sawise upacara siswa
anyar banjur mlebu kelas.OSIS nuli ngetutake lan wiwit ngabsen mbaka siji
kanggo mesthekake yen ora ana siswa anyar kang kleru kelas.
Saben kelas disandhing OSIS loro.Kelasku dicekel OSIS
aran Dadi lan Dedi ( dening kanca-kancane diparabi Kinclong).Nalika ngabsen
siswa anyar kang aran Simping.Dedi ngguyu,pikire jeneng kok aneh.Mesthi wae
Simping nesu.Dhasar bocahe kendel.”Ngapa kok nggeguyu jenengku?Emange
lucu?”Dedi kang isih ngguyu lagi sadhar yen polahe mau ora dadi atine
Simping.Aku sakanca padha mlongo.Genea Simping kok wani ngelikake OSIS,”Ora
wedi yen diukum pa?”pikirku sakanca.Sawise rampung, aku sakanca dikon resik-resik kelas.OSIS padha ngomandhani.Sawise rampung,aku
sakanca banjur mlebu.Dedi takon,”Sudah bersih adhik-adhik?”
Sudah,Kak.Sudah kinclong!”Simping nyauri karo ngadeg,niru
iklan ing TV.Karuwan kabeh padha ngguyu cekakakan.Kanca-kancane Dedi kang
lungguh-lungguh ing dingklik ngarep kelasku padha ngguyu cekakakan genti Dedi
sing kisinan,apa maneh kanca-kanca dikon leren anggone ngguyu ning tetep
ngeyel.Satu sama ya mas?
Arum
Sutarsih – Majalah “Djaka Lodang”
Tugas 1
1.
Kaandharna menapa ingkang dipunwastani cariyos pengalaman!
2.
Kagatosna cariyos pengalaman ing ngandhap
menika lajeng kawangsulana pitakenan ing ngandhapipun!
Diawe-Awe Si Rai Pucet
Nalikanipun kula kaliyan rayi kula kenging sesakit
Demam Berdarah, kula nyumerepi kedadosan
ingkang nganeh- anehi. Kula kaliyan rayi kula mondhok ing ruang ICU. Miturut
dokter sakit kula kaliyan rayi kula sampun kasep saengga kedah pikantuk
penanganan ingkang sakalangkung serius. Punapa malih rayi kula taksih umur
gangsal taun saengga sanget damel penggalihan tiyang sepuh kula saestu
sungkawa. Nalika tabuh 18.00 wib. Kula ngantuk sanget raosipun, ananging mboten
saged tilem amargi kamar kula kathah sedherek ingkang besuk. Capet-capet kula
ningali saking pojokan cendhela kamar wonten tiyang setri rikmanipun lurus
panjang pasuryanipun pucet sanget ngawe-awe kula kaliyan rayi kula. Lajeng rayi
kula mungel
“mbak, kae ana wong ngawe-awe, awake dhewe dikonmrana.” Kula lajeng wangsulan ”
aku ora kenal dhik trus simbak ngantuk banget.” Nalika kula tangi tilem kula
ningali tiyang sepuh kula muwun amargi rayi kula kritis. Ananging amargi
kersaning Gusti, rayi kula saged mantun. Sasampunipun rayi kula mantun lajeng
cariyos menawi nalika dipunawe mbak ingkang ngagem sarwa pethak sarta pucet
pasuryanipun. Rayi kula sempat dipungendhong tiyang setri punika. Ananging
lajeng dipunwangsulaken dhateng ngamben griya sakit, nalika rayi kula muwun
santer sanget amargi boten purun dipunajak tiyang punika. Tiyang punika
manungsa punapa dhemit, taksih dados pitakenan dumugi sapunika.
(Dening Triwik Damarjati)
a.
Cariyos pengalaman ing nginggil menika kalebet
jenis cariyos pengalaman ....
b.
Basa ingkang dipunginakaken dening penulis
menika ngginakaken ragam basa ....
c.
Pengalaman ingkang irah-irahanipun ” Diawe-Awe Si Rai Pucet” ing nginggil menika kedadosan ing ....
d.
Paraga utama cariyos pengalaman ingkang
irah-irahanipun ” Diawe-Awe Si Rai Pucet” ing nginggil menika inggih menika...
e.
Piwulang ingkang saged dipunpikantuk saking
cariyos pengalaman ingkang irah-irahanipun ”
Diawe-Awe Si Rai Pucet” ing nginggil menika inggih menika...
Nulis Cariyos Pengalaman
Ø Nyariyosaken
cariyos pengalaman menika
kedah nggatosaken unsur-unsur kadosta ing ngandhap menika:
1) Pengalaman menapa ingkang badhe
kacariyosaken
2) Wekdalipun kapan kedadosan
ingkang badhe kacariyosaken menika
3) Papan kedadosan ing
pundi cariyos pengalaman menika
nate kedadosan
4) Tiyang utawi paraga sanes
ingkang wonten ing salebetipun cariyos pengalaman menika
5) Sebab-sebab
cariyos pengalaman menika
saged kedadosan
6) Kadospundi cariyos pengalaman menika
kedadosan
Comments
Post a Comment